۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

در ماه مبارک رمضان؛

خیران یزد ۲۲ میلیارد برای آزادی زندانیان مالی کمک کردند

خیران یزد ۲۲ میلیارد برای آزادی زندانیان مالی کمک کردند

یزدـ مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: مردم خیر استان یزد، در رمضان امسال بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کردند.

سید مسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم خیر و نیکوکار و نوع دوست استان یزد، در رمضان امسال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلین تومان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کردند.

وی از آزادی ۲۵ محکوم مالی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: بدهی این محکومان مالی مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان از آن را توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و با پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان زمینه آزادی این ۲۵ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم شد که دو نفر از این محکومان زن و بقیه مرد بودند.

عظیمی ادامه داد: از این تعداد زندانیان آزاد شده، ۱۴ محکوم مالی، شش محکوم نفقه، چهار محکوم مهریه، یک محکوم دیه بودند که با مساعدت مردم دارالعباده از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد به دلیل همکاری با ستاد دیه استان در ماه مبارک رمضان گفت: ستاد دیه استان در این ماه پر خیر برکت اقدام به طراحی تعداد ۱۲ بنر به منظور جذب کمک های نیکوکاران و نصب آنها در نقاط پر تردد شهر و برگزاری سه ویژه برنامه گلریزان، تهیه و تولید و پخش سه ویژه برنامه گلریزان مجازی به صورت اینترنتی و پخش آن از پیج یزد فرهنگ کرد که تمام این اقدامات با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد انجام شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد عنوان کرد: طبق استفتائات به عمل آمده از مراجع عظام تقلید، اختصاص زکات فطریه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مغایرتی با متون فقهی ندارند و طبق نظر آیات عظام محمدتقی بهجت، محمد فاضل لنکرانی، سید علی سیستانی، میرزا جواد تبریزی، سید علی خامنه‌ای، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و جمعی از علمای معزز اهل‌سنت پرداخت زکات با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه یا مبلغ بدهی مانعی ندارد.

کد خبر 5211658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha